21 Temmuz 2009 Salı

Prag (devam)

31.05.2009

Sabah kahvaltı edip (jambon, kaşar, meyve suyu, kahve, puding) hosteldan ayrıldım. Amsterdam’a rezervasyon yaptırdım, çantamı bıraktım, süpermarketten (Billa) meyve suyumu da alıp gezmeye başladım. Sudan çok meyve suyu içiyorum. Bayağı bir gezdikten sonra fark ettim ki şemsiyem yok! Bir yerde unuttum kesin. Geri dönüp şemsiyemi aramaya koyuldum, inanılmaz biçimde takıntı yaptım. Bulamadım ama. Çok sinirlendim.

Powder Tower

Tramvayla turladım biraz, sonra Prag Kalesi’ne gittim. Dönüşte de tramvayla geldiğim yoldan yürüyerek döndüm, çünkü manzara çok güzeldi. Tren saatine az kaldı, istasyona dönüyorum. Metroya son kez bineceğim yani. Dün aldığım bileti kimse kontrol etmiyor diye aynı bileti basıp duruyorum. Tam metroya inerken 2 görevli biletleri kontrol ediyor, yandık. Dönemedim de, geç fark ettim. Benim onlarca kez basılmış biletimi görünce yanındaki arkadaşına gösterip “oooo, baksana” diye onaylatıp cezası var dedi. “Bilmiyordum, basınca yeşil ışık yanıyordu” filan diye kıvırmaya çalıştım, yemedi. Pasaportumu aldı ve son dakika golüyle 700 kron (25 euro civarı) ceza ödedim. Bir dahaki sefere gittiğin yerdeki kuralları oku diye bir de akıl verdi, arkadaşça güle oynaya ayrıldık. Tabii o 700 kronu cüzdanına atması içimde ayrı bir yaradır. Keşke param yok filan deseydim ama acemilik işte, bir dahaki sefere öyle yapacağım, uğraşacak vakti varsa uğraşır. O an çok üzüldüm paramın gittiğine ama şimdi düşününce gülüyorum.

Prag'tan

Tren saatini bekliyorum, kalan kronları harcamak için sandviç filan alacağım.

18:29

Trendeyim, Amsterdam’a gidiyorum. Almanya’dan geçiyoruz, her yer yemyeşil. Otlayan ve çimenlere yayılan inekler Milka ineklerini hatırlatıyor. 2 kız arkadaş ve İspanyol bir aileyle paylaşıyorum kuşetimi. Kızlar yemek yemekten, İspanyollar da konuşmaktan helak oldular! Neyse kulağımda müzik, uyumuşum bayağı. Sabah 2.70’lik kahveyle birlikte yeni güne başlıyorum.

Başka bir ülkede uyuyup başka bir ülkede uyanmanın bu kadar güzel bir duygu olacağını tahmin edemezdim. Hele ki yolunu arıyorken…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder