20 Temmuz 2009 Pazartesi

Hazırlıklar

Nisan

Pasaport için fotoğraf çektirdim. Evraklarımı ve parayı hazırlayıp Emniyet Müd.ne gittim. Sıramı aldım, olmadı. Koştura koştura harcımı yatırmak için Vergi Dairesi’ne gittim. Döndüğümde (20 dk. içinde döndüm) form veremeyeceklerini söylediler. Tabii baştan formu almamak gibi bir hata yaptım. Zaman geçmiş, geç kalmışım falan filan. Nedeni ise o günün polis bayramı olması! İlk şanssızlık burada buldu beni, olmasa şaşardım.

Pazartesi günü başka bir ilçenin Emn. Müd.’ne gittim. Çalışandan çalışana fark var mı? Var. Kolaylıkla hallettim işlerimi. Hatta ettik, Çiğdem’le birlikte aynı gün aldık pasaportları. Sanırım ilk somut adımı attık, heyecanlıydık. Orta şekerli Türk kahvelerimizi içtikten sonra dağıldık.

Sıra interrail biletlerine geldi.Gençtur’a gittim (emin olmak için) ve Türkiye’de interrail bilet satışlarının durdurulduğunu birinci ağızdan öğrenmiş oldum.Nasıl yani?? Bunu da –kısmen- kolayca hallettim, bileti internetten alarak. Bileti almadan önce önemli bir detayı daha yazmam lazım. Çiğdem biriktiği paraların büyük bir kısmını yediğini ve gelemeyeceğini söyledi. Fazla düşünmedim, yalnız gitmeye karar verdim.

Bilet Hollanda’dan 2 iş günün içinde geldi. Ankara’dan filan alsam herhalde 1 haftada gelirdi, inanılmaz hızlılar. Şaşırdım. Artık pasaportum ve biletim var. Sıra en zorlu kısımda; vize!

Herkes vizeyi İtalya’dan almanın en kolayı olacağı konusunda hemfikirdi. Fakat ben bir arkadaşımın ailesi Almanya’da diye önce uçakla oraya gidip bileti ordan başlatmaya karar vermiştim, hatta uçak biletini de aldım. Hata yapmışım çünkü ilk girişi İtalya ya da Yunanistan’dan yapmazsam sorun çıkma ihtimalinin yüksek olduğunu öğrendim.

Uçak biletini iptal ettim ve yaklaşık 39 euro maalesef zarar etmiş oldum, 10 euronun bile hesabını yaparken.

Myairden 111 euroya gidiş-dönüş bileti aldım, vergisi bagajı vs her şey dahil. Sonra öğrendim ki daha ucuza da bulunabiliyormuş bilet. Ama trenle Yunanistan’ı 3 günde geçmek + 3 gün de dönüş, en azından zamandan tasarruf etmiş oldum üstelik vize olayını da gidiş-dönüş biletle daha sağlama almış oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder